خرید اینترنتی بلیط هواپیما, تور مسافرتی, رزرو هتل

رزرو هتل کیش،رزرو هتل شیراز،رزرو هتل اصفهان،رزرو هتل دبی

خرید اینترنتی بلیط هواپیما, تور مسافرتی, رزرو هتل

رزرو هتل کیش،رزرو هتل شیراز،رزرو هتل اصفهان،رزرو هتل دبی

شرایط جدید فروش ارز به مسافران

يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۳۳ ب.ظ

شرایط جدید فروش ارز به مسافران

شرایط جدید خرید و فروش ارز در بازار به مسافران

با توجه به نوسانات نرخ ارز در بازار، این روزها دولت سیاست های جدیدی را برای خرید و فروش ارز اتخاذ کرده است. در تصمیم جدیدی که برای این امر گرفته شده است تنها به کسانی که مسافر هستند ارز فروخته می شود و صرافی ها اجازه ندارند به افرادی که مدارک سفر ندارند ارز نیز بفروشند. این امر می تواند گامی مثبت در جهت کاهش سودجویی هایی ممکن در بازار ایران بشود. در ادامه خبر شرایط جدید فروش ارز به مسافران همراه الی گشت باشید.

شرایط جدید فروش ارز به مسافران
مطالب مرتبط:
شعری از شفیعی کدکنی روی دیوار شهر لیدن هلند!+ تصویر
ثبت چهارمین مرد نمکی ایران در فهرست آثار ملی

در روزهای اخیر شرایط خرید و فروش ارز به نسبت روزهای گذشته کمی متفاوت بوده است و تنها به افرادی که دارای مدارک سفر هستند ارز فروخته خواهد شد. با توجه به این شرایط فروش ارز با محدودیت های بیشتری همراه خواهد بود و تمامی صرافی ها بر اساس این قانون تنها مجاز به فروش یورو و دلار (دولتی) صرفا با ارائه کارت ملی، پاسپورت، ویزا، بلیت و عوارض خروج از کشور هستند، این به معنای آن است دلار رسمی یا همان دلار بانکی در حال حاضر تنها به افرادی که مسافر هستند فروخته می‌شود.

خرید و فروش ارز

تا قبل از این قانون برای فروش ارز محدودیتی وجود نداشت که همین امر سبب ایجاد صف‌های طولانی در مقابل برخی صرافی‌ها شده بود؛ اما  با ارائه این قانوندر بازار نشان داده شد که صف‌ها نسبت به روزهای گذشته کمتر و محدودتر شده و به نظر می‌رسد تقریبا تمامی افرادی که در صف حضور دارند، مسافر باشند. این قانون جلوی افرادی که برای کسب سود اقدام به خرید ارز می کنند را می گیرید و از میزان طمع افراد سودجو در بازار نیز می کاهد.

در طی روزهای گذشته مشاهده شده که صف های طویل خرید و فروش ارز در میدان فردوسی بسیار کم شده و به گونه ای از رونق افتاده است و حتی منطقه سبزه میدان واقع در بازار بزرگ که زمانی یکی از مناطق اصلی خرید و فروش ارز بود، در حال حاضر در شرایط آرامی و بدون دغدغه قرار داد.

شرایط جدید فروش ارز به مسافران

به گزارش خبرگزاری های رسمی کشور، به هر نفر ١٠٠٠دلار تعلق خواهد گرفت، این در حالی است که به مسافران کشورهایی که نیازی به ویزا ندارند، به ازای هر نفر  ۵٠٠دلار داده می‌شود.

این لحظه که ما این گزارش را می نویسیم در تاریخ ۲۰ اسفند۹۶، قیمت دلار آزاد در بازار ۴۷۹۴ تومان و یورو ۵۶۱۱ تومان بوده است. امیدواریم با توجه به این سیاست قیمت در بازار سامان بگیرد و افراد سودجو تنوانند با اعمال نفوذ در بازار سبب آشفتگی شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۲
postec postec

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی