خرید اینترنتی بلیط هواپیما, تور مسافرتی, رزرو هتل

رزرو هتل کیش،رزرو هتل شیراز،رزرو هتل اصفهان،رزرو هتل دبی

خرید اینترنتی بلیط هواپیما, تور مسافرتی, رزرو هتل

رزرو هتل کیش،رزرو هتل شیراز،رزرو هتل اصفهان،رزرو هتل دبی

-–118

يكشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰ ق.ظ


نقطه ها نشان دهنده استگاه های اتوبوس و خط ها بیانگر مسیر اتوبوس می باشند همچنین در SICO این امکان وجود دارد که برنامه زمانی را وارد نمایند. داده های الفبایی  در SICO در یک پایگاه داده MS Access ذخیره می شوند در حالی که یک shapfile داده های مکنی را ثبت می کند (نقطه […]


این سرویس وب می تواند تعامل ایجاد کند (در مورد داده های الفبایی با استفاده از ویژگی های شبکه NET و در مورد داده های مکانی با استفاده از قابلیت های سرور Arc GIS  . بررسی معایب و مشکلات مشکلات حمل و نقل کشور و راهکارهای ایجاد اشتغال در این بخش با حضور وزیر کار و امور اجتماعی و معاونان وزارت راه و ترابری و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی وزارت کار و امور اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست دکتر سیدمحمد جهرمی‌ وزیر کار وامور اجتماعی با اشاره به وجود پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی که در صنعت حمل و نقل کشور در زمینه ایجاد اشتغال وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت به هر اندازه‌ای که هدف‌گذاری در این بخش صورت گیرد، حمایت‌های لازم را به عمل خواهد آورد. وی خودکفایی در تولیدات بخش حمل و نقل کشور را یکی از راه کارهای اساسی در این بخش برشمرد.وزیر کار تخصیص اعتبارات ارزی و ریالی به صنعت حمل و نقل به منظور رفع مشکلات و دستیابی به اهداف و برنامه‌های دولت را یادآور شد و افزود: با تمهیداتی که در دولت اتخاذ خواهد شد، منابع مالی مورد نیاز بخش صنعت حمل و نقل کشور تامین و مشکلات این بخش مرتفع خواهد شد. در این جلسه مدیر کل دفتر بودجه و تشکیلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیز تخصیص نیافتن منابع مالی را یکی از مشکلات عمده طرح‌های در دست اجرای این سازمان دانست و از طرح‌هایی نظیر ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، امدادرسانی در جاده‌ها توسط بخش خصوصی، ایجاد سد کنترل و سرعت در جاده‌های کشور، ایجاد شرکت‌های توانمند نگهداری راه و کنترل سلامت رانندگان و ایجاد آموزشگاه‌های حمل و نقل کشور را به عنوان دیگر طرح‌های در دست اقدام سازمان راهداری بیان کرد. مجیدی معاون وزیر راه و ترابری نیز پرداخت نکردن تسهیلات بانکی، دستورالعمل وزارت کار و امور اجتماعی در رابطه با کارگاه‌های زیر 5 نفر و اداره 86 درصد ناوگان حمل و نقل کشور به صورت تک واحدی را از مشکلات بخش حمل و نقل کشور دانست. منوچهر منطقی مدیرعامل ایران خودرو ـنیز در این جلسه بر لزوم توجه به صنعت حمل و نقل ریلی تاکید کرد و آمادگی شرکت ایران خودرو دیزل را برای تولید انواع ماشین آلات صنعت حمل و نقل اعلام کرد. در این جلسه سعید‌نژاد معاون وزیر راه و ترابری داشتن یک ناوگان حمل و نقل مناسب را از محورهای مهم در ایجاد شغل برشمرد. وی از قیمت سوخت به عنوان یک عامل بازدارنده در این بخش یاد کرد و گفت: با توجه به این که شرکت‌های حمل و نقل ریلی خصوصی حجم قابل توجهی از عملیات حمل بار و مسافر را بر عهده دارند در حال حاضر جهت‌گیری‌ها به سمت واگذاری مالکیت واگن‌ها به بخش خصوصی است. مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش بنادر و دریا را از اقدامات سازمان بنادر برشمرد و افزود: حرکت‌ها می‌بایست در جهت مسافر و کالا صورت پذیرد. علی طاهری مطلق تخصیص نیافتن منابع ارزی را از مشکلات بخش حمل و نقل دریایی عنوان کرد و خواستار حمایت جدی دولت در این بخش شد. وی همچنین محدودیت ظرفیت تولید یدک کش‌ها و نفتکش‌ها را از دیگر مشکلات بخش حمل و نقل دریایی برشمرد. اهمیت حمل ونقل جاده ای بشربا ورود به قرن بیستم و در سایه انقلاب به وجود آمده در صنعت حمل و نقل به این نکته پی برد که رابطه مستقیمی بین عدم تحرک پذیری با فقر وجود دارد. ارتباطات هرچه گسترده تر اقتصادی بین ملت ها، توریسم و جهانگردی به حدی گسترش یافت که برای مردم چند دهه قبل از آن قابل تصور نبود. حمل و نقل ضعیف عامل عمده گرسنگی در جهان است. هزینه بالای حمل تولیدات کشاورزی، تاخیر های طولانی و زیان ها و صدمات وارده به محصولات فسادپذیر، از جمله موانع مشهود و ملموس در راه افزایش غذا در جهان هستند. به خاطر این وضعیت بسیاری از منابع کره زمین دست نخورده باقی مانده است و ثروت های عظیمی از منابع جنگل ها و معادن که می توانند در راه مبارزه با فقر موثر واقع شوند، بدون استفاده باقی مانده اند. زیرا در بسیاری از موارد امکان دسترسی یا حمل آنها فراهم نبوده است. علاوه بر کشاورزی، بخش صنعت نیز به سختی از کمبود امکانات حمل و نقل صدمه می بیند. کارخانه ها نیاز به تامین منظم سوخت، مواد اولیه، قطعات یدکی و سیستم قابل اعتماد برای حمل محصولات تولید شده خود دارند. ضعف امکانات حمل و نقل داخلی حتی به موقعیت های جهانی بازار محصولات یک کشور صدمه وارد می کند. طی یک راه زمینی چند صد کیلومتری تا یک کشور همسایه خیلی راحت تر و اقتصادی تر از طی یک راه دریایی چند هزار مایلی تا آن سوی دنیاست . اما فقدان همین راه زمینی کوتاه تا کشور همسایه می تواند امکان چنین بازاریابی را فلج کند. فقدان امکانات حمل و نقلی تنها عامل مشکل زا نیست، بلکه قابل اعتماد نبودن، هزینه بالا، کارآیی پایین و صدمات وارده به بهره برداران نیز به همان اندازه مشکل آفرین است. مشکلات حمل و نقل علاوه بر آثار اقتصادی، آثار سیاسی و اجتماعی خاص خود را نیز دارد. حمل و نقل و ارتباطات ضعیف، حفظ ملیت واحد را به طور جدی دچار مشکل می کند و ازمانع عمده ای نیز در راه حفظ امنیت ملی به شمار می رود نتایجاستفاده از SIGGESC توسط بسیاری از شرکت های اتوبوسرانی پرتغالی طی چند جلسه آموزشی تثبیت و منتشر شد . تاکنون تیم دخیل در این پروژه حدود 40 جلسه آموزشی برنامه SIGGESC را سازماندهی و بسط داده اند .در نتیجه حدود 90 شرکت آموزش دیده در 123 شرکت . که این به این معنی است که تقریبا 73 درصد از آن ها قادرند با برنامه SIGGESC کار کنند .

----------- نکته مهم : هنگام انتقال متون از فایل ورد به داخل سایت بعضی از فرمول ها و اشکال درج نمی شود یا به هم ریخته می شود یا به صورت کد نمایش داده می شود ولی در سایت می توانید فایل اصلی را با فرمت ورد به صورت کاملا خوانا خریداری کنید: سایت مرجع پایان نامه ها (خرید و دانلود با امکان دانلود رایگان نمونه ها) : elmyar.net **************** از آنجا که در بسیاری از شرکت ها بیش از یک تکنیسین مشغول به کار در SIGGESC وجود دارد , بنابراین در حال حاضر حدود 200 کاربر SIGGESC وجود دارد . علاوه بر توسعه برنامه های کاربردی و آموزش , تیم مسئول پروژه SIGGESC تحکیم ونگهداری از SIGGESC را تضمین می نماید و با ایجاد مرکز تخصصی دائمی به کاربران کمک می نماید تا هر گونه شک و سوال مرتبط با برنامه کاربردی و پروژه برطرف گردد. این تیم تضمین می دهد که به هر مساله ای در حداکثر 8 ساعت پاسخ دهد و در عرض 24 ساعت آن را حل و فصل نماید و هدف از آن تضمین استفاده کاربران از SIGGESC به طور پیوسته می باشد . در طول مدت 2 سال شرکت های اتوبوس اطلاعاتشان را به پرتال وارد نمودند . در مناطق Lisbon  و Oporto (منطقه هدف اولویت برای این پروژه ) 85 درصد از خطوط اتوبوس در SIGGESC ثبت شدند که شامل 1473 خط اتوبوس و8.3663 کیلومتر از مسیرهای اتوبوس و 34.148 ایستگاه اتوبوس می شود . در بخش های زیر چند نمونه از خروجی های مستقیم نشان داده خواهد شد که می تواند به طور مستقیم از برنامه های کاربردی SIGGESC تولید شود و چند خروجی که در پایگاه داده SIGGESC تولید شده اند . گزارش هاهمانطور که قبلا گفته شد هر دو برنامه کاربردی GIS تحت وب و دسکتاپ توانایی تولید گزارشات خودکار و پویا را دارا می باشند که ارزش زیادی برای شرکت های اتوبوس دارد . به خصوص برای آنهایی که به مهارت فنی لازم یا نرم افزار و سخت افزار ضروری برای پیگیری و محاسبه برخی گزارش ها نیاز ندارند.بسیاری از گزارش ها که با برنامه های کاربردی تولید می شوند اسناد ضروری هستند که باید به منظور تکمیل فرایند صدور مجوز به  IMTT ارسال شوند همانند نقشه خط اتوبوس , برنامه زمانی و جدول کرایه (طبق شکل 11 و 12 و13 ) . این گزارشات در فرمت های pdf و xls و html صادر می شوند علاوه بر گزارشات ضروری که شرکت های اتوبوس باید آن را به IMTT  ارسال نمایند گزارشات خودکار دیگری هم وجود دارد که به شرکت ها کمک می کند که وظایف روزانه خودشان  را برنامه ریزی و مدیریت نمایند مثل نمودار ایستگاه اتوبوس و گزارش خصوصیات  ایستگاه  اتوبوس (شکل 14 و 15) خروجی های ایجاد شده با پایگاه داده SIGGESC یکی از مزایای استفاده از پایگاه داده  SIGGESC سازگاری و قابلیت همکاری آن با بسیاری از برنامه های مشکل تردد وحمل ونقل در شهرهای بزرگ وبویژه در کلان شهر تهران مسئله ای است که نحوه زندگی تمام اقشار جامعه اعم از مدیر، کارمند ، کاسب ودانشجو ومحصل و... را تحت الشعاع قرار داده ایت . این مشکل علاوه بر اتلاف وقت افراد جامعه از طرفی سبب بروز مشکلات زیست محیطی واز طرف دیگر سبب تحمیل بار اقتصادی سنگینی بر بدنه جامعه و دولت می گردد. معضلات ومشکلات ناشی از حمل ونقل وترافیکموضوع حمل ونقل وترافیک که امروزه به عنوان یک پدیده سیاسی – اجتماعی نقش بسیار حساس ومهمی در کیفیت وساختار اقتصادی – اجتماعی یک جامعه ایفا می نماید، اساس زندگی نوین شهری ونیازهای جابجایی انسان را شکل می دهد. انسان متمدن امروزی باید بداند در روند تکامل شهرها ، توسعه سیستم حمل ونقل به کجا می رود وچنانچه در بکارگیری واستفاده از اصول شهر سازی وترافیک کمی غفلت کند ، ناگزیر وضعیت نسل کنونی وآینده را با خطرات بسیاری مواجه می سازد. وجود حدود 480 تصادف گزارش شده در روز ، کشته شدن حدود 1500 نفر ، مجروج شدن بیش از 12500 نفر در سال در اثر تصادفات درون شهری ، انتشار بیش از 200 تن CO ، 26 تن HC ودیگر آلاینده ها ، مرگ بیش از 7000 نفر در سال ناشی از آلودگیهای هوا ( آمار غیررسمی ) پرداخت یارانه گازوییل به مبلغ حدود 55/9 میلیارد تومان درروز در سال 81 در کشور ویارانه بنزین در سطح کشور به میزان 2/7 میلیارد تومان در روز در سال 83 وهمچنین روزانه 73/0 میلیارد تومان در سال 81 یارانه گازوییل در شهر تهران و حدود 4/1 میلیارد تومان یارانه بنزین در روز در سال 83 اثراتی است که عدم برنامه ریزی در حمل ونقل وترافیک در شهر تهران بر جای گذاشته است ، ضمن اینکه مشکلات نامحسوس دیگری مانند اثرات زیست محیطی وضربه های روحی وروانی بر شهروندان وارد می نماید که از جمله آنها آلودگیهای شنیداری ، اتلاف وقت وزمان ( حدود پانصد هزار ساعت روزانه وقت شهروندان تهران در ترافیک تلف می شود ) می باشد. وضعیت موجود دریک مطالعه آماری که بصورت جامع در خصوص برآورد تعداد سفرهای سواره روزانه وجذب شده شهر تهران با توجه به هدف سفر در سال 1383 توسط شرکت مطالعات جامع حمل ونقل وترافیک تهران صورت گرفته است . تعداد سفرها به تفکیک تولید و جذب سفر ونوع انگیزه محاسبه شده که در جدول ذیل همراه با درصد سهمی اهداف سفر مشاهده می شود . هدف سفر شغلی آموزشی خرید تفریحی هیچ سرخانه جمع 1383 تولید 2482104 1238653 924020 969946 1240709 6855432 جذب 2482104 1238653 924020 969946 1240709 6855432 جمع 4964208 2477306 1848040 1939892 2481418 13710864 1714500290830جدول شماره 1- اهداف سفرهای شهر تهران جدول شماره 2- تعداد وسهم سفر روزانه سواره شهر تهران ( سال 1383 ) را در یک ساعت اوج را نشان میدهد . همانطور که مشاهده می شود سواری شخصی با سهمی حدود 31% از کل سفرهای انجام شده بیشترین نقش را درجابجایی مسافران دارد سهم حمل ونقل عمومی در سال 1383 حدود 57% می باشد که از این مقدار اتوبوس ومترو حدود 23% تاکسی ومسافربر 7/16%، مینی بوس 8/12 % واتوبوس سرویس 2/5% از کل سفرها را جابجا می نمایند. وسیله نقلیه سفر وسیله درصد سهم تعداد سفر درصد سهم تعداد سفر سواری شخصی 6/31 389074 4/54 242833 تاکسی و مسافر بر 7/16 205527 9/16 75276 اتوبوس 7/18 231225 1 4275 مترو 3/4 52486 0 25 وانت بار 6/3 44338 4/7 32963 مینی بوس 8/12 157481 3 13487 اتوبوس سرویس 2/5 64640 8/0 3396 موتور سیکلت 9/6 84590 16 71259 سایر 3/0 3127 7/0 3127 مجموع 100 1232488 100 446641 جدول شماره 2- تعداد وسهم سفرهای روزانه سواره شهر تهران روزانه بیش از 5/2 میلیون وسیله نقلیه درطول حدود 2500 کیلومتر انوع معابر درون شهری پهنه 700 کیلومتر مربعی تهران بزرگ را می پیمایند ، یافته های آماری حاکی از ان است که تعداد کل سفرهای سواره ساکنین طی 24 ساعت بالغ بر سیزده میلیون سفر است که بیش از 55% آن با اهداف شغلی وآموزشی صورت می پذیرد. ازمجموع سفرهای فوق 23% توسط اتوبوس ومترو ، 17 دصد توسط تاکسی ومسافربر ، 12 درصد مینی بوس ، 7 درصد توسط موتور ومابقی به وسیله خودروهای شخصی انجام می شود . از این رو اکثر معابر اصلی و شریانی شهر در ساعات اوج بیش از ظرفیت متحمل بارترافیکی می شوند و سیستم حمل ونقل عمومی تنها پاسخگوی جابجایی حدود 4 میلیون مسافر است. . تراکم کاربریهای عمده جاذب سفر ، قیمت بالای زمین و محدودیت امکان ایجاد معابر و کریدورهای عریض ، مناطق مرکزی شهر تهران را به صورت نواحی پرازدحام ومشکل زای ترافیکی درآورده است. معابر محلی وجمع کننده با طول 1100 کیلومتر (50% کل معابر درون شهری ) سهم جابجایی 15% از مجموع سفرهای درون شهری را به خود تخصیص می دهند و بزرگراهها با طول حدود 375 کیلومتر وشریانی با طول 850 کیلومتر ،85% از جابجاییها را به عهده دارند. در چنین شرایطی توسعه سیستم حمل و نقل عمومی ، تکمیل شبکه بزرگراهی ومدیریت هوشمند وسایل نقلیه و ... راهکارهای اساسی بهبود تردد وایمنی وسایل نقلیه وعابرین پیاده می باشد. شهرهای بزرگ بویژه کلانشهر تهران از جمله مکان هایی است که بواسطه رشد جمعیت وحمل ونقل درون شهری دارای پتانسیل آلودگی هوای بالاست . از طرفی شرایط اقلیمی و توپوگرافی تهران نیز موجبات انباشته شدن آلاینده ها را امکان پذیر نموده واین وضعیت در هنگام سکون جوی پایدار تر می گردد. در این ارتباط وجهت مقایسه روند تغییرات آلودگی هوای شهر تهران ، نسبت به درج وضعیت آلودگی هوا در ششماهه اول سالهای 81 ، 82و83 در جدول شماره 3 اقدام گردیده است. درشش ماهه اول سال 81و82و83 منواکسید کربن ذرات معلق وضعیت آلایندگی 6 ماهه 81 6 ماهه 82 6 ماهه 83 6 ماهه 81 6 ماهه 82 6 ماهه 83 پاک 12 7 12 48 22 53 سالم 13 48 68 119 74 46 ناسالم 91 44 20 19 4 1 بسیارناسالم 80 1 -- -- -- -- خطرناک -- -- -- -- -- -- جدول شماره 3- مقایسه وضعیت آلودگی هوای شهر تهران تصادفات نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که ایران دارای رتبه نخست تصادفات در دنیا بوده وتهران بالاترین میزان تصادفات را در سطح کشور داراست . 171450054610 جدول شماره 4- آمار تصادفات تهران بزرگ در شش ماهه اول سال 1383 تصادفات فوتی تصادفات جرحی تصادفات خسارتی جمع کل 121 8631 78418 87170 جدول شماره 5- آمار تصادفات تهران بزرگ در سال1382 تصادفات فوتی تصادفات جرحی تصادفات خسارتی جمع کل 277 15458 147497 163232 جدول شماره 6- آمار تصادفات تهران بزرگ در سال1381 تصادفات فوتی تصادفات جرحی تصادفات خسارتی جمع کل 222 10920 117656 128798 بر اساس آمار ارائه شده در جدول شماره 4 تا6 در شش ماهه نخست سال 1383 ، 121 نفر در پی حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند واین در حالی است که آمار فوت شدگان حوادث ترافیکی سال 82 برابر با 277 نفر ودر سال ما قبل آن برابر 222 نفر بوده است . بر اساس مطالعات انجام شده 38 درصد تمام این مرگ ها مربوط به عابرین پیاده ، 18 درصد راننده ، 31 درصد مسافران و12 درصد نیز موتورسیکلت سواران بدون کلاه ایمنی بوده است . این تحقیقات همچنین نشان می دهد که در تهران 29 نفر به ازای 10 هزار دستگاه وسیله نقلیه در تصادفها کشته می شوند که این تعداد در مقایسه با کشور ژاپن 1/4 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است. افزایش تعداد وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت در شبکه تهرانامروزه به علل ذیل استفاده از موتورسیکلت در جابجایی های شهر تهران رو به افزایش است: کاهش زمان سفر در معابر محدوده مرکزی شهر عدم اجرای ممنوعیت ورود به محدوده طرح ترافیک پایین بودن هزینه نگهداری پایین بودن قیمت خرید ونحوه فروش اقساطی آن براساس آمار ارائه شده ، در سال 1382 تعداد 97052 دستگاه موتورسیکلت وتا پایان مرداد سال 1383 تعداد 23335 دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شده اند . این در حالیست که به علت عدم توان نظارت کافی جهت جریمه و برخورد با متخلفان بویژه از طریق برداشتن شماره موتورها و ثبت تخلف توسط دوربینهای کنترل ترافیک جرایم این گروه رو به افزایش است . در حقیقت یکی از مهم ترین برنامه ها برای کنترل وضعیت موتورسیکلتها شماره گذاری همه موتورها به شماره می رود . آمارهای غیررسمی تولید موتورسیکلت را درسال 82 حدود 850 هزار دستگاه وآمارهای رسمی تولید موتورسیکلت را 750 هزار دستگاه اعلام کرده اند . آمارها نشان می دهند از ابتدای تولید موتورسیکلت در ایران تا کنون بیش از 4 میلیون دستگاه موتورسیکلت تولید شده است وروند واردات موتور از کشورهایی مانند چین وتایوان موجبات نگرانی را فراهم کرده است . نازل بودن کیفیت در اثر واردات بی رویه و همینطور افزایش تعداد آنها در شهر تهران سبب نگرانی بسیاری شده است . طبق مندرجات جدول ، طی دوره مورد بررسی در سال 1383 ، حدود 1/11% ودرسال 82 برابر با 4/24% ایام ودر سال 1381 معادل 5/50% روزها در شرایط هوای ناسالم قرار داشته اند . از نظرآلاینده ذرات معلق نیز امارها حاکی ازآن است که شرایط هوای پاک طی سالهای 83، 82 ، 81 به ترتیب معادل 4/29% ؛ 2/12% و 6/26% ایام را شامل می شده است . این روند ، از نظر وضعیت هوای پاک ، شرایط بهتری را درسال1383 ، نسبت به دو سال ماقبل ازآن ، نشان می دهد . اما از نظر دارابودن هوای سالم ، 223520357505وضعیت در سالهای 81و82 در شرایط بهتری نسبت به سال 83 قرارداشته است. مدیریت پارکنیگدرحال حاضر حدود 0000/700/2 وسیله نقلیه در سطح شهر در حال تردد می باشند وبا توجه به تولیدات صنایع خودرو سازی هر روز به تعداد آنها افزوده می گردد. مطالعات صورت گرفته در مناطق مرکزی شهر تهران حاکی از آن است که نسبت عرضه به تقاضا در برخی از معابر 1 به 13 است و68 درصد ترافیک این معابر مربو ط به ترافیک سرگردان در حال جستجوی پارک میباشد که این امر مشکلاتی از جمله کاهش ظرفیت معابر وتقاطع ها ، کاهش ایمنی عابرین پیاده و افزایش آلودگی هوا وافزایش مصرف سوخت را در پی خواهد داشت. در طرح تفصیلی تهران حدود یک میلیون متر مربع فضا با کاربری پارکینگ در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در حدود 20 درصد این فضا مورد استفاده قرار گرفته است و درصد بالایی از این قطعات به علل مختلفی از جمله نامناسب بودن جانمایی قابل بهره برداری جهت پارکینگ نمی باشند. درحال حاظر میزان تقاضای ساعتی پارک در تهران در طول یک روز برابر 556/618 ساعت براورد گردیده است که این میزان تقاضا نیازمند تامین 309/104 فضای پارک می باشد. تکمیل شبکه بزرگراهی وتقاطعهای غیرهمسطح یکی از مشکلات اصلی ترافیک شهر تهران ، عدم اجراو تکمیل شبکه بزرگراهی مصوب طرح تفصیلی شهر تهران بوده که مشکلات عدیده ای را در تردد وسایل نقلیه در شبکه معابر موجود ایجاد نموده است. همجنین عدم تکمیل شبکه ارتباطی مابین بزرگراهها و دیگر معابر بوسیله ساخت تقاطهای غیرهمسطح باعث ایجاد گره های ترافیکی شدیدی گردیده است . براساس طرح تفضیلی طول بزرگراههای مورد نیاز شهر تهران برابر 585 کیلومتر می باشد که از این مقدار در حدود 331 کیلومتر آن اجرا و مابقی در دست مطالعه واجرا می باشد. -63500492125مشکلات مرتبط با کاربری زمین کاربریهای موجود در شهر تهران وتغییر آنها ، در ارتباط با مقوله حمل ونقل وترافیک این شهر همواره مشکل زا بوده که این مشکل با افزایش حجم ترافیک معابر تهران بیش از پیش رخ نموده است . مشکلاتی که با درنظر داشتن ارتباط نزدیک و تنگاتنگ کاربری زمین ومقوله حمل ونقل وترافیک در تهران مشخص می گردند عمدتا" در موارد زیر ریشه دارند: 1- عدم تناسب بین تغییرات کاربریها وشبکه حمل ونقل 2- عدم استقاده از نظریات مهندسین ترافیک وضوابط ترافیکی در تغییر کاربریها 3- عدم پیش بینی تاثیر تغییر کاربریها بر وضعیت تردد شبکه معابر حاشیه ای 4- عدم گسترش مناسب شبکه حمل ونقل باتغییرات انجام شده پیش بینی وضعیت آتی شهر تهرانافزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی که ناشی از رشد چمعیت ، بهبود اوضاع اجتماعی – اقتصادی ، تحولات فرهنگی وچگونگی بهره برداری از زمین می باشد ، با توجه به محدودیت ظرفیت شبکه معابر واستفاده نامطلوب از وسایل نقلیه شخصی ، مسائل ومشکلاتی بیشماری را در آینده ای نزدیک به وجودخواهد آورد. تعداد خودرو شماره شده شهر تهران در سال 1382 برابر 448849 دستگاه می باشد طبق پیش بینی وبا افزایش سالیانه 300000 خودرو شخصی ، تعداد خودرو شهر تهران درسال 1390 برابر 000/000/5 دستگاه خواهد بود ، که این مقدار معادل 1686 کیلومتر بزرگراه 8 باند می باشد به عبارتی تا سال 390 به طور متوسط سالانه 198 کیلومتر بزرگراه در تهران باید ساخته شود ، در غیر این صورت تهران در آینده ای نزدیک قفل خواهد شد. در بخش از رده خارج کردن خودروهای فرسوده ، حتی در صورتی که نسبت به از رده خارج کردن خودروهای بالای 15سال اقدام شود . ( تعدیل خودروهای فرسوده به این معنی که 300000 خودروی جدید در هر سال به حجم خودروهای موجود در شبکه افزوده گردد. با استفاده از این راهبرد تا سال 1390 ، ( با فرض متوسط سرعت شبکه برابر با 20 کیلومتر درساعت ) 24 میلیون متر مربع سطح معبر معادل 856 کیلومتر بزرگراه کمبود خواهیم داشت وشبکه معابر شهر تهران همچنان بصورت قفل شده باقی خواهد ماند. بررسی نقش حمل ونقل عمومی در کاهش مشکلات حمل ونقل وترافیک :حمل ونقل عمومی یکی از نیازهای ضروری جوامع شهری است . کاهش کارایی سیستم حمل ونقل عمومی ، سبب گسترش مالکیت وتمایل استفاده از وسایل نقلیه شخصی وتمرکز آنها در سطح شبکه معابر شهری می گردد. این امر کلیه رفت وآمد ها به ویژه عملکرد حمل ونقل عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد وشرایط را برای برنامه ریزان ومدیران شهری به مرحله ای می رساند که نیاز به سرمایه گذاری کلان جهت احداث معابر جدید ویا تعریض شبکه های موجود خواهد بود.باتوجه به افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه شخصی وبا عنایت به اینکه توسعه تسهیلات حمل ونقل جاذب سفر می باشند در نتیجه در دراز مدت ، بازگشت به شرایط اولیه دور از انتظارنخواهد بود . اغلب این سوال پیش می آید. چرا حمل ونقل عمومی؟درجدول زیر عرض مورد نیاز برای انتقال تعداد معینی مسافر در یک ساعت برای وسایل نقلیه مختلف ارائه گردیده است. جدول مقایسه عرض مورد نیاز وسایل نقلیه مختلف نوع وسیله نقلیه عرض مورد نیاز برای جابجایی 50000 مسافر در یک ساعت خودروی شخصی 175 متر اتوبوس 35 متر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۰۹
postec postec

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی